TUPPERWARE BRANDS / Anjung Suri


Monday, December 10, 2012

Mengenai Kami



MENGENAI TUPPERWARE BRANDS
Tupperware Brands adalah sebuah syarikat WORLD CLASS BRANDS.


Making A Difference Touching lives with world-class brands

A pioneer in innovative storage products, Tupperware has grown into a trusted and respected global entity. Established over 60 years ago, its presence has made a significant difference in the lives and homes of millions the world over. In 2005, Tupperware Corporation changed its name to Tupperware Brands Corporation to reflect its increasing product diversity, in-line with its corporate strategy to add premium consumable items to the product category mix.
Today, Tupperware Brands continues to break new grounds as a multi-brand, multi-category, direct sales conglomerate with an attractive and rewarding business opportunity. It strives to make a difference in the lives of women in the communities in which it operates, by offering them the opportunity to better their lives and create a positive impact on their families. 


Our Guiding Philosophy

Tupperware Brands believes in “Changing Lives, One At A Time”. We effectively carry out this endeavor through the years by enlightening, educating and empowering both our consumers and consultants.  

To our consumers - We want to provide better home solutions to make their lives easier in today’s hectic lifestyle.

 To our sales force - We want to provide opportunities that enrich their lives to ultimately make it better.
Enlighten
Provide products, knowledge and insights that make life simpler and more enjoyable for families

Educate
Provide smart, simple solutions that enable customers to save time, money and effort while leading active, healthy lives.

Empower
Promote secure and joyful living by maximizing the ease and quality of daily life.

 OUR HISTORY


In the course of Tupperware history, there have been many factors that have come together to contribute to the name becoming a successful global brand. One factor that stands out among the rest, however, is design.
It is the Tupperware design that has, and continues to inspire people and win their life-long loyalty. But the testimony to Tupperware usage is best found in the millions of homes worldwide. Responding to the philosophy of finding the ultimate use of space and function, Tupperware has brought order to the modern home and kitchen by introducing a delightful range of storage systems and utensils.  
Global Design Center
Design efforts start with a keen understanding of customers' lives and how they interact in their homes. Key finding are annually filtered through worldwide global design centres in Orlando, Florida USA and Aalst in Belgium before Tupperware innovates with new ideas and applications. 
From the new innovations come features like virtually air-tight and liquid-tight storage, non-drip pour, collapsible storage, microwave friendly vents and fast freezing. Patents and trademarks are result of these breakthrough designs in Tupperware products. 
Award Winning Designs
Over the year, Tupperware has won prestigious worldwide awards and recognition, including numerous Industrial Design Excellence Awards, Reddot Awards, IF Seal awards and Good Design Awards on an annual basis. 
The winning Tupperware designs are recognise as products that simplify steps, modernise cooking, reduce wastage, organise, improve and maximise storage. 
Tupperware is listed as one of the greatest inventions of the 20th Century by the Guinness Book of World Records and was also named one of the six most extraordinary designed products of the century by Fortune magazine.

Designed for a Lifetime
Tupperware products are durable and guaranteed against chipping, cracking or peeling under normal non-commercial use. Therefore, buying with confidence is assured as Tupperware can be used for a lifetime.

Apakah yang menjadikan Tupperware Brands mudah dikenali?

 Mengapa jenama Tupperware berjaya melakukan dengan baik di Malaysia, Singapura & Brunei dan global ketika ekonomi dunia dalam keadaan buruk? Selama lebih dari 50 tahun kami telah membangunkan Winning and Enduring Brand ( jenama yang menang dan abadi ) yang telah memberikan kami pelanggan yang setia di luar jangkaan. Pelanggan kami tidak hanya setia, mereka adalah peminat yang ghairah ! Jika anda hadir ke mana-mana acara pelancaran produk baru jenama Tupperware, anda pasti mendengar teriakan tenaga jualan dan pelanggan seperti teriakan peminat untuk bintang rock kegemaran mereka ! Bahkan, setiap kali anda m,enyebut Tupperware Brands kepada sesiapa pun, kemungkinan dia akan membalas dengan sangat positif  "Oh, Tupperware...!" ataupun "WOWww!!". Apa yang membuatkan jenama Tupperware menjadi sangat dikenali?

1. Janji Tupperware Brands
Kami mengambil janji jenama kami dengan sangat serius - ianya seperti "janji suci". Visisyarikat kami adalah untuk menjadi penjual secara langsung utama peringkat global bagi produk premium yang berinovatif. Menyediakan pelanggan kami produk berkualiti tertinggi dan tahap keselamatan tertinggi yang mampu diberikan. Kami amat komited pada janji ini, barangkali ia jaminan seumur hidup. Itu sebabnya pelanggan kami mempercayai jenama kami.
Semua yang kami lakukan sebagai satu syarikat adalah untuk meningkatkan janji itu. Baik dari pereka bentuk produk, jurutera, ahli ekonomi rumahtangga dan jurutera kami, sehingga pemasar tempatan kami, kakitangan jualan dan pengedar, semua bekerja untuk meningkatkan janji untuk pelanggan kami.

2. Jenama Tupperware Meningkatkan Gaya Hidup

Walaubagaimanapun, bukan hanya produk berkualiti tinggi yang kami pasarkan. Jenama kami berdiri untuk pelbagai ciri termasuk :

  • Keselamatan - sangat selamat sehingga salah satu produk kami telah dihantar ke ruang angkasa untuk misi 10 hari ke Stesen Angkasa Antarabangsa !

  • Daya tahan - botol Eco kami, contohnya, menggantikan keperluan botol mineral pakai buang dan menyelamatkan persekitaran.

  • Penyelesaian Cara Hidup Mudah - jenama kami yang kaya dengan warisan memberikan manfaat yang memenuhi dan melebihi harapan pelanggan dengan membuat hidup mereka lebih efisien dan menyenangkan. Namun kami sentiasa membuat perubahan agar produk kami kekal memenuhi keperluan pelanggan.

3. Pengiktirafan & Penghargaan Jenama


Menjaga janji jenama telah membolehkan kami menerima pelbagai anugerah di peringkat antarabangsa. Pada tahun 2009, Tupperware telah diberikan anugerah Red Dot "Best of the Best" ( Terbaik di antara yang Terbaik ) untuk produk Allegra Serving dan juga anugerah "The Red Dot Best Design Team of the Year" ( Red Dot Kumpulan Pereka Terbaik bagi Tahun ini ).
Awal tahun ini di Malaysia kami dianugerahkan anugerah Brand Laureate ( Kepujian Jenama ) bagi jenama Produk Terbaik bagi kategori : Bekas Simpan Makanan.

4. Pengalaman Jenama Kami

Penghargaan tersebut menjadikan saksi akan pengalaman yang sangat positif antara pengguna dengan jenama kami. Pengalaman pengguna berkisar dari rasional kepada emosional. Selama bertahun-tahun ramai yang telah melihat kami sebagai jenama yang dipercayai, selamat dan boleh diharap. Masih ramai yang merasa gembira pabila mereka memiliki produk jenama Tupperware. Masih ada yang merasa bangga ketika bergerak dan membawa produk jenama Tupperware. Dan dalam beberapa tahun ini, ramai yang menjadikan Tupperware rakan kongsi dengan peluang pendapatan yang bermakna. Saat ini, malahan penulis blog juga memberi tinjauan yang tak kurang hebatnya tentang jenama kami !

5. Jualan & Pelanggan Kami


Dalam bebrapa tahun ini, kami telah melabur di dalam pelbagai bentuk aktiviti komunikasi dan media yang membantu meningkatkan kesedaran jenama kami dan liputan. Dari jaminan hingga pembuingkusan, acara syarikat dan hubungan masyarakat, kami memastikan kita menyampaikan nilai-nilai dan keperibadian jenama kami secara konsisten. Kami juga telah mengambil langkah-langkah untuk meningkatkan  semua pusat perniagaan dan pusat utama untuk memastikan lokasi fizikal kita mencerminkan keseragaman dan merasa konsisten dengan imej jenama kami.


6. Anda, Duta Tupperware Brands


Namun, mungkin pengalaman yang paling berkesan bagi setiap pelanggan akan jenama kami datangnya dari interaksi mereka dengan anda, tenaga jurujual kami. Pengalaman bersama jenama kami berasal dari bagaimana anda menunjukkan dan menjelaskan kepada mereka ciri-ciri unik produk dan manfaatnya, dan bagaimana anda menangani pertanyaan mereka berkenaan perkhidmatan yang disediakan. Pengalaman itu setiap hari, di mana-mana di seluruh Malaysia, Singapura dan Brunei akan menjadi reputasi dan citra kami. Jadi,
mari bersama-sama, membina warisan kita.  



  1. Produk yang mudah didemonstrasikan
  2. Produk dipromosikan dalam persekitaran yang mesra
  3. Mewujudkan keinginan untuk membeli
  4. Menawarkan peluang pendapatan yang lumayan.
  Mengenai AnjungSuri a.k.a Tupperware4all.com

 

AnjungSuri memfokuskan kepada produk-produk daripada Tupperware Brands Malaysia Sdn, Bhd dan juga pelan perniagaannya , dimana kami membangunkan dan membimbing para ahli kami  (downline / rakan perniagaan ) untuk memnajukan diri dan menjana pendapatan tambahan melalui Pelan Perniagaan Tupperware Brands.

Anjung Suri a.k.a Tupperware4all.com ini menyediakan kelas-kelas bimbingan, workshop, tutorial dan pelbagai lagi aktiviti untuk kami memperkembangkan lagi jaringan kami serta para ahli kami. Dengan menghadiri aktiviti-aktiviti sperti ini, ia akan membantu ahli-ahli kami bagi memantapkan ilmu dalam perniagaa Tupperware dan seterusnya membantu mereka berdaya saing dalam perniagaan ini.

Kami juga membekalkan pelbagai info dan tips untuk kami semua maju bersama-sama.

Pada masa yang sama juga kami menjual produk-produk Tupperware kepada anda semua sama ada anda merupakan ahli Tupperware atau tidak.


Pada masa yang sama juga kami menjual produk-produk Tupperware kepada anda semua sama ada anda merupakan ahli Tupperware atau tidak.

Sepanjang penglibatan kami dalam perniagaan Tupperware, alhamdullilah, kami telah meraih pelbagai anugerah yang daripada pihak syarikat.

Antaranya, kami telah berjaya mendapatkan sebuah kereta Toyota VIOS secara PERCUMA. Kami juga telah mendapat Top 5 dalam Rainbow Awards 2009 yang dimana, pihak syarikat telah memberikan kami sebuah loket belian daripada Selebran yang bernilai lebih dari RM3,000!! Melancong ke luar negara juga ditaja sepenuhnya oleh pihak syarikat. Dimana kami telah dibawa ke Bali Indonesia, Hanoi Vietnam, Beijing China, (yg ini kami berkesempatan utk turut serta)  Switzerland, Korea, Mesir (tidak berkesempatan untuk turut serta). Selain daripada imbuhan dan ganjaran tersebut, yang paling pastu, melalui Tupperware Brands, kami secara konsisten mendapat pendapatan sebayank 4 angka sebulan.





Kami juga telah berjaya membangunkan lebih daripada 30 orang rakan perniagaan kami ke tahap Director, Star Director dan AED dimana, kesemua mereka juga memperolehi pendapatan yang setimpal dengan hasil usaha mereka dengan bimbingan daripada kami dan pihak syarikat.





Sekiranya anda berminat untuk menjadi ahli Tupperware atau sekadar mahu membeli produk-produk berkualiti tinggi daripada Tupperware, jangan segan silu untuk menghubungi kami menerusi email ke sales@tupperware4all.com atau anda boleh isikan borang yang disediakan dilaman ini.


Rakan Tupperware Anda,